Blog

Hakkımızda >> Blog

May 30, 2016

ARUBA - DOĞU VE BATI: BATI PİYASALARI YETENEK SAVAŞINI KAZANIYOR MU?

Category: Basın Bülteni
Posted by: promedia

ABD, Almanya ve İngiltere gibi önemli batı piyasalarından 1,865 çalışanın kendi kendilerini değerlendirdikleri çalışmada, Japonya ve Singapur gibi doğu piyasaları ile kıyasladıklarında, bağlılık, iş memnuniyeti, verimlilik ve yaratıcılık gibi önemli ölçütler açısından kendilerini sürekli olarak daha iyi bir konumda görüyorlar.

 

  • Doğu’da sadakat ve memnuniyet daha düşük: ABD’li çalışanların yaklaşık üçte biri (%29) kendilerini işverenlere tamamen bağlı olarak görüyorlar,onları yakındanAlmanya izliyor (%27) ve Japonya’nın değerlendirmesi (%5) ise tamamen ters yönde. ABD ve Almanya’daki çalışanlar da en memnunlar arasındalar (%15 ve %10’u iş memnuniyeti için kendilerine 10 üzerinden 10 veriyorlar), bunlara karşılık Japonya’da bu oran sadece %3 ve Singapur’da %6.  
  • ABD’de %20 çalışan kendilerine 10 üzerinden 10 verirken, bunları Almanya %16 ve İngiltere’deki %12’lik oran ile batı verimlilik savaşını kazanıyor. Japonya’da %5 ve Singapur’da %9’luk bir kesim bu konuda kendilerini en iyi olarak görürken, doğu piyasaları bu oranlarla kendilerini daha az verimli olarak değerlendirmiş oluyor.
  • Mobil teknoloji Batı’da yükseliyor: Alman katılımcıların yaklaşık beşte biri (%18) mobil teknolojiyi benimseme açısından şirketlerini bir ‘öncü’ olarak görürlerken, Japonya’da bu oran %7.
  • İş gücünden global olarak beklenti giderek yükseliyor: Teknolojiyi ilk kullananların (#GenMobile) %40’ı, mobilitenin yetenek geliştirme konusunda önemli bir rol oynadığını belirterek kendi mobil cihazlarını iş için kullanmalarına izin vermeyen bir şirkette asla çalışmadıklarını söylediler.

 

Bir Hewlett Packard Enterprise şirketi olan Aruba’nın Başkan Yardımcısı Chris Kozup bu konuda şu yorumu yaptı: “Şirketler sadece kendi yetenekli elemanları kadar iyidirler. Bu bulgulara bakarsak, mobiliteyi tam olarak karşılamadıklarında işverenlerin büyük yetenek havuzlarını kaçırma açısından riskleri vardır. #GenMobile’ın ihtiyaçlarını karşılamak için çalışma şeklimiz değişiyor ve şirketler eğrinin önünde kalmazlarsa, yanlışlıkla, en iyi adayların gözünden kaçan daha az verimli çalışma ortamları yaratabilirler.”

 

 Öncü Mobil İşyeri: Serbest Ortamlı ve Mobil Uygulamalı Esnek Çalışma

 

Araştırmaya göre, herhangi bir zaman herhangi bir yerde çalışabilme esnekliği iş memnuniyeti sağlamak için bir anahtar. Global olarak çalışanların %38’i bunu bir numaralı faktör olarak gösterdiler, en yüksek oran ise İngiltere’de (%43) görüldü. 

 

Bağlılığı koruma konusuna gelince, serbest çalışma esnekliği birçok çalışan tarafından çok önemli görülüyor, özellikle de Singapur (%37), Birleşik Arap Emirlikleri (%31) ve ABD’de (%34). Diğer taraftan başka çalışanlarla işbirliği yapma olanağı da Almanya (%43), Fransa (%37) ve Japonya’da (%35) çalışanlar için bir numaralı seçenek.

 

Her bir durumda, mobile teknolojinin, bu özellikleri mümkün kılan temel etken olduğu görüldü. Araştırmaya katılan şirketlerin %42’sinde, işbirliği için işyerinde mobil uygulamaların kullanıldığı, %33’ünde videolu görüşme, %31’inde ise messenger uygulamalarının kullanıldığı görüldü.

 

İyileştirilmiş verimlilik, memnuniyet ve bağlılığın dışında bu uygulamaların, iş-yaşam dengesinin iyileştirilmesini sağladığı da bulundu. Yine kendi kendini değerlendirme yoluyla ABD, çalışanların yüzde 16’sının iş-yaşam dengesinde 10 üzerinden 10 vermesiyle, kendilerini en dengeli işgücü olarak değerlendirilirken, Japonya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde bu oran sırasıyla %3 ve %5’tir.

 

Kozup daha sonra sözlerine şunları da ekledi: “Yetenek savaşını kazanmak için, bugünün CIO’sunun sadece kişisel cihazlar için değil şirketlerin işbirlikçi araç ve uygulamaları için de destek veren bir çalışma ortamını sunabilmesi gerekmektedir.

“Şu açıktır ki, çalışanın en verimli olduğu zamandaki çalışma özgürlüğü hayati önemdedir, bu nedenle mobilite, kontrol listesinin en tepesinde yer almaktadır. Kurumların şimdi rakiplerinden önce bunu yaparak #GenMobile çalışanlarını güvenceye almak için öneriler geliştirmeleri gerekir. Bu şekilde faydalar daha uzun süreli olacak ve hem Batı’da hem Doğu’da çalışanlar dikkat çekmek ve yetenekleri üzerine eşit şartlarda yarışabilecek”.

 

Aruba, gelirleri olumlu etkileyebilecek ‘önce-mobil’ çalışma şekillerinin nasıl düşünüleceği konusunda CIO’lara rehberlik yapmak için, kârlı mobil ortamları yaratmak amacıyla bir CIO planı geliştirdi. Daha fazlası için lütfen şu adrese gidin: www.arubanetworks.com/genmobile2016

 

 

Bir Hewlett Packard Enterprise şirketi olan Aruba hakkında

Bir Hewlett Packard Enterprise şirketi olan Aruba, dünyanın her yerinde her boyuttan kuruluşa yeni nesil ağ çözümleri sağlamada önde gelen bir tedarikçidir. Şirket, işleri ve kişisel yaşamlarının her yönü için bulut temelli iş uygulamalarına güvenen son nesil mobil kullanıcılara hizmet etmeleri için organizasyonlara destek oluyor.

 

Daha fazlasını öğrenmek için Aruba’nın sitesini ziyaret edin: http://www.arubanetworks.com. Gerçek zamanlı haberler için Aruba’yı Twitter ve Facebook’ta takip edin, mobilite ve Aruba ürünleri üzerine son teknik tartışmalar için şu adreste Airheads Social’i ziyaret edin: http://community.arubanetworks.com.

 

©2016 Aruba, bir Hewlett Packard Enterprise şirketi, Aruba’nın tescilli markaları arasında şunlar vardır, Aruba Networks®, Aruba The Mobile Edge Company® (stilize), Aruba Mobility-Defined Networks™, Aruba Mobility Management System®, People Move Networks Must Follow®, Mobile Edge Architecture®, RFProtect®, Green Island®, ETips®, ClientMatch®, Virtual Intranet AccessTM, ClearPass Access Management SystemsTM, Aruba InstantTM, ArubaOSTM, xSecTM, ServiceEdgeTM, Aruba ClearPass Access Management SystemTM, AirmeshTM, AirWaveTM, Aruba CentralTM ve ARUBA@WORKTM. Bütün hakları saklıdır. Diğer bütün tescilli markaların hakları sahiplerine aittir.