Blog

Hakkımızda >> Blog

Apr 25, 2016

An mı Anı mı?

Category: blog
Posted by: promedia

  Sosyal medya bağımlıları olarak biraz bu konuda zorlanıyoruz sanırım. Evde, otobüste, uzun zaman sonra görüşülmeyen arkadaş ortamlarında eliniz telefona kaç defa gidiyor? Sohbet sırasında bir gözünüz telefondaki postu çift tıklama ile "like" ederken diğer taraftan karşıda sohbete dahilmiş gibi davranmak her iki taraf içinde suni bir sohbet havası yaratıyor.  Bir diğer sosyal medya mağduriyetimiz ise günlük girilen post sayıları evet artık her şeyin kuralı olduğu gibi sosyal medya kullanımı seminerleri, sosyal medya kullanımı üzerine yazılmış birçok öneri yazıları var elbette.

  Ortak değinilen konulardan bir tanesi "günlük paylaşım sayısı" arka arkaya girilen özelikle aynı konuya sahip olan postlar bazen beklenilen ilgiyi çekmiyor. Kişisel hesapları bu başlıktan ayrı tutabiliriz. Artık günümüzde her markanın bütün sosyal medyada mecralarında bulunması göz önüne alınırsa bu konuda "markalar" daha çok antipati kazanıyor çoğu zaman kullanıcı tarafından takibi bırakmakla son buluyor ya da her gün aynı şeyleri görmekten sıkılan takipçi artık eli beğen butonuna gitmiyor.

  Hedef kitleye en iyi ulaşım yollarından bir tanesi ise doğru hashtag kullanımından geçiyor. Çoğu zaman beğeni sayısını arttırmak için kullanılan hastag aslında hedefinden uzaklaşabiliyor. Kullanılan görselin altına konudan farklı hastag kullanımı sadece postun beğenisini arttırırken ilgili hedef kitleye hitaptan çoğu zaman uzaklaşabiliyor.

 Çözüm ne derseniz;

  • Planlama yapılması
  • Programa uygun paylaşım belirlenmesi
  • Paylaşımın yapıldığı saat dilimi
  •  Markanın vizyonuna uygun paylaşımlarda bulunmak

 

 

yazar: Nesrin Tez
yazar-email: nesrin@promedia.com.tr